Het turboblok komt maar niet van de grond, letterlijk, hij staat nog steeds voor de werkbank te wachten op aandacht.

Omdat de mini ondertussen wel wat aandacht vraagt (de uitlaat blaast wat) heb ik besloten de 1000 wat te vertroetelen met een Stage one kitje.

Ben ik meteen van die lekkende uitlaat af en kan mijn RC40 einddemper er ook weer onder.

En als het allemaal net iets vlotter wil draaien is dat ook meegenomen.

Bij Minispares de onderdelen besteld en in een paar uur zat alles eronder.

De spruitstukken paste niet meteen maar na wat vijlen wat dat probleem opgelost, ook meteen de rubbers in het bovenste en onderste hondenbot vervangen.

Bij de eerste meters rijden was het verschil meteen goed merkbaar in positieve zin.

Nu de afstelling nog wat beter krijgen en dan kan dat ook van het lijstje af.

  • 1_Spruitstukken
  • 2_Dempers
  • 3_achterzijde_blok
  • 4_Optie
  • 5_Halverwege
  • 6_Einddemper_gemonteerd

Mijn mini komt maar een keer per jaar in een andere garage dan de onze, en dat is puur omdat ik zelf niet mag APK keuren.

Maar dit ene moment in het jaar is vaak wel net het zetje dat je nodig hebt om net dat ene dingentje af te werken.

Zo ook deze keer, wat begon met wat roest wegkrabben eindigde met een zetten van een klein plaatje in de linker wielkast.

Nu is alles weer hard en het was dan ook geen probleem om weer een jaar rond te mogen rijden met een nieuwe apk op de mini.

  • IMG_0750
  • IMG_0751
  • IMG_0753
  • IMG_0754
  • IMG_0755
  • IMG_0756
  • IMG_0803
  • IMG_0804
  • IMG_0806

 

Het is ons jaarlijkse afspraakje, dit jaar besloot de ventilator van de kachel ermee te stoppen.

Alles uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet was voldoende om het weer werkend te krijgen.

De kachelradiator bleek wat meer te lekken dan ik dacht dus die ook meteen vervangen.

30 minuten in de garage en we kregen weer de goedkeuring om een jaar te rijden.

 

Koningsdag is mooi auto was weer :-)