De boel goed ingespoten met WD40 maar dat mocht niet baten.
Nu gaan er toch nieuwe reddots veerbollen onder dus de oude mogen stuk gaan bij het demonteren.
Uiteindelijk heeft een combinatie van de verfbrander erop en rammen met een beitel en zware hamer de klus geklaard.
Met deze kennis lag de rechterzijde er ook binnen 10 minuten onderuit.
Het heeft zeker 20 jaar op elkaar gezeten dus ze zullen "letterlijk" aan elkaar gehecht zijn geraakt.
Het verschil tussen een 33 jaar oude exemplaar en een nieuwe is ook duidelijk te zien.
Om de remleiding die van voor naar achter loopt te kunnen vervangen moet ook het voorste subframe eronderuit.
Gelukkig is dit alleen veel schroefwerk en met het flipfront erop is ook het meeste prima bereikbaar.
Dus maar weer eens begonnen met schroeven.
Behalve dat alles vet en vies is liep ik alleen vast toen de hi-lo's niet uit de rubber veerbol wilde loskomen.
Later nog maar eens proberen...
De oude naafjes gespoten en weer terug gemonteerd.
De nieuwe minifins gemonteerd en het ziet er meteen af uit.
Het verschil in gewicht is enorm.
Ik heb ze niet gewogen maar alleen dat moet al een verschil maken.
2022 is er niks gedaan aan de mini, geen tijd, zin en puf voor kunnen maken.
En waar 2023 zo ook begon zit er weer beweging in het project.
Het subframe zit zowaar weer onder de auto en boutje voor boutje begint de rest ook vorm te krijgen.
De linkerdraagarm is ook weer bijna klaar.
Is toch weer even puzelen na al die tijd.
Het achtersubrame is voorzien van een fris laagje lak.
Hij is verre van nieuw maar het ziet er weer een stukje beter uit.
Ook zie ik nu waarom het maar goed is dat het frame er weer eens onderuit is gekomen.
Jaren zand en vocht hebben zich door het staal heen gevreten met een klein gaatje als gevolg.
Page 3 of 7