We mochten weer op visite bij de garage.
Het CO stond een tikje aan de hoge kant, maar die schroef onderaan de carberatuer lost dat zo op.
Geen opmerkingen, en ik zag waar mijn olielek vandaan kwam.
De mechanische brandstofpomp aansluiting. Weer wat te doen.
En o ja, we reden weg met een jaar APK.
Jaren terug al eens de linkerzijde gedaan, nu is rechts aan de beurt.
Slijpen, plaatjes maken en passen en meten.
En uiteindelijk is het weer allemaal staal wat je ziet.
De fussees gingen vandaag in de spuitcabine.
PS: ik moet echt leren om het echte eindresultaat op de foto te zetten
Nu alles erondeuit is gaan we ook door, hebben we eens keus dan
Veel schoonmaken en stap voor stap verder.
Een modificatie die ik al even op mijn lijst had staan was het vergroten van de gaten in het subframe.
Met de standaard openingen kan je niet de complete as er doorheen halen. Opzich geen grote ramp.
Maar om te voorkomen dat ik mijn binnenste koppelingen weer open zou moeten gooien bij een blokwissel leek mij dit wel handig.
Het makkelijkste is om dit te doen met het blok eruit, maar met wat tijd en een rechte slijper lukt het ook.
Als het blok er ooit weer uit is las ik het verstevingsrandje wel weer terug. Voor nu is het prima zo.
Elk jaar bij de APK krijg ik de opmerking dat het blok erg vettig is.
Nu is dat geen afkeur maar ik wilde het wel eens oplossen.
Nu waren de binnenste hoezen verdacht dus die wilde ik vervangen en dan ook meteen nieuwe olie (en filter natuurlijk) en de keeringen in het diff vervangen.
Uiteindelijk zowel buitenste als binnenste homokineten links en rechts vervangen.
Er zat al een tijdje een plekje en dit heb ik gelaten voor wat het was.
Maar roest wordt nooit minder alleen maar erger. Dus uiteindelijk kreeg de kofferbak een extra ventilatie mogelijkheid.
Allemaal leuk en aardig maar liever niet.
Nu dus gedaan wat ik al eerder had moeten doen, schoonborstelen,dichtlassen en afwerken met een roestwerend middel.
Als laatste nog een laag bodyschutz, kan het er weer even tegenaan.
Page 6 of 7