Na jaren erover te hebben gelezen in boeken en op het internet nu zelf eens aan de slag gegaan.
Momenteel rij ik met het originele 1000cc blokje en de klepgeleiders zijn ver versleten.
Elke keer als je de motor start komt er een behoorlijke pluim uit zijn uitlaat.
Hij rijdt er geen meter minder om maar het is niet zoals het zou moeten.
Maar om nu de kop eraf te trekken en alleen maar nieuwe geleiders erin te laten persen is ook maar saai.
Dus goedkoop een kopje gekocht en aan de slag gegaan met de gele bijbel ernaast.
Het eerste kopje ging al snel fout en ik zat in een waterkanaal maar kopje twee ging al weer een stukje beter.
Ben zeer benieuwd wat het mij gaat brengen.
Uiteindelijk moet er 1.6mm van de kop af om weer op een normale compressie uit te komen.
En misschien een andere nokkenas?????
De standaard motorkap bij een mini is niet eens zo heel vervelend om naar te kijken in zijn standaard vorm.
Hij past perfect bij het autootje, alleen ik wilde iets anders.
Het model van de Zeemax motorkap sprak mij altijd al aan maar ik wilde liever geen polyester motorkap.
Dus ik met mijn oude motorkap aan de slag gegaan.
Eerst met karton kijken hoe het eruit moest gaan zien.
Toen we de vorm hadden die het moest worden dit op een vlakke metalen plaat uitgetekend.
En het buigen, kloppen, zagen en lassen kon beginnen.
Toen de vorm er goed in zat kon de zaag in het origineel.
Toch leuk om te zien hoe het begint en wat het wordt.
Dit begint al ergens op te lijken.
Als alles voorzichtig is vast gelast kan het plamuren en strak zetten beginnen.
Een laagje lak erover en klaar.