De remleidingen vervangen is niet even gedaan.
Helaas had ik er niet op gerekend dat de remleiding van voor naar achter tussen de carroserie en het subframe door liep.
En nu we toch bezig zijn doen we het wel goed.
Maar man wat moet er veel los voordat je het subframe achter eronder uit hebt.
We zijn begonnen..........
Al een paar jaar krijg ik tijdens de keuring te horen dat er hier en daar wat roest op de remleidingen begint te komen.
Niks groots, en met wat schuren en textieleren was het ook goed geweest.
Alleen een kant en klare set kost ook niet de wereld, dus dan maar ineens alles vervangen met Cunifer leidingen (die gaan heeeel lang mee).
Ontluchten moeten we straks toch ;-)
Dus vandaag voorzichtig begonnen........
Al jaren was het zoiets van, "daar moeten we toch echt wel eens mee gaan doen".
En vanaf vandaag is het dan ook gebeurd.
De nieuwe deurpanelen zijn gemonteerd.
Aangezien de 1000cc bewerkte cilinderkop nog niet klaar was alvast aan de gang gegaan met het plaatsen van een iets sportiever nokkenas.
En aangezien ik niet teveel €€€ in het 1000tje wil gaan steken de MG nokkenas uit het turboblok getrokken en aan de slag gegaan.
Lang leve het flipfront. Je kan nu tenminste overal bij en na twee avondjes sleutelen zat hij erin.
Er zijn geen bergen vermogen erbij maar de "zucht" die je normaal de motor voelt doen als je gas geeft is nu weg.
Ben zeeeer benieuwd wat de cilinderkop gaat doen in combinatie met de nokkenas
Wat doe je als je het lek gevonden hebt, inderdaad je gaat aan de slag.
Beetje pielen want een mini heeft veel wel maar ruimte ontbreekt het soms wel een beetje.
Maar haal een paar onderdelen weg en je komt er prima bij.
Dus weg mechanische brandstofpomp en hallo blindplaat.
Page 5 of 7