Voor zorgt de motorolie er wel voor dat de roest binnen de perken blijft.

Achter daarin tegen is een andere zaak.

Nu kwam ik wat verhalen tegen op het www over ontroesten met natuurazijn.

En laten we daar nu wat flesjes van hebben staan.

Dus wat beugels, schanierpunten en de ankerplaten achter in een emmer gedaan.

Hier het verschil van 4 dagen weken.

  • dag_1
  • dag_4

Het was wat wachten maar de schijven en de flenzen zijn binnen gekomen.

Nu nog wachten op de remklauwen en wat ander spul.

  • Cooper_S_schijf

Vandaag weer even wat gedaan in de garage.

Sommige bouten zaten goed vast maar 1x is er slechts gebroken.

Gelukkig eentje van de achterste steun en niet die in de kokerbalk zitten verstopt.

Dus met wat gewiebel en geduld is hij er nu onderuit.

De schoonmaak kan beginnen.

  • 1_subframe
  • 2_onderzijde_mini

Ik dacht vandaag weer een stapje verder te komen met het afmonteren van de versnellingsbak.

Differentieel uitgeshimd dus dan alles maar definitief monteren, maar waar zijn die pakkingen nu toch gebleven?

Dus alles ligt nu klaar voor de montage zullen we maar denken.

  • Differentieel_monteren

 

De kogel is door de kerk, ze gaan eronderuit.

Na jaren trouwe dienst moeten ze het veld ruimen.

Omdat ik uiteindelijk op 10 inch wieltjes wil gaan rondrijden zal ik iets met mijn voorremmen moeten doen.

Dus daaag 8.4 inch, 4 pots metro turboklauwen met geventileerde, geperforeerde en gegroefde schijven 👋👋👋

  • 1_Remklauwen_voor